鳳小岳 Rhydian Vaughan

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Text: Gregory Wu / Photo: 韓承燁 / Make-up: Austin Peng/ Hair: Marc Hsu/ Styling: Miki Wei/Special Thanks: SWIIO HOTEL DA-AN

the life looks ordinary, but less ordinary
離開舒適圈的人生探索

生命真的很奇妙,隔了一段時間,生活很可能就有了劇烈變化。但若發生在鳳小岳身上,感覺奇妙的事情似乎又變得理所當然。他說,人本來就會改變,無論是心理或身體上的;他還說,至今仍然有形無形的,在尋找自己的存在意義。
Life is always changing, and none of us could avoid it. However, to someone like Ryhdian Vaughan, who is experiencing the big change of the life, still acts as usual. He says, even so, He is still searching for the meaning of his existence, among the universe.

看新聞就會知道,鳳小岳在過去的一年間,除了忙碌的工作之外,不但當了爸爸也結了婚。照理說,他正在經歷著人生的重大變化;但是從他的外表及相處中,他仍然是先前的鳳小岳。「當然,過去這些時間我面臨前所未有的變化跟挑戰,說真的,我常常感到害怕及惶恐。不過,既然下定決心要走這條路了,就該勇敢且積極地往前走。」如果不熟悉鳳小岳,很可能會覺得他是個怪咖,但事實上,他只是在用自己的方式,來接觸這個世界,並且記錄著自己的生命。因為工作的需要,總會需要在不同的地方待上一段時間,但無論在哪,鳳小岳絕對會做的事情,是打坐。「這是從小就有的習慣,即使在外地拍戲也是,每天總要留點時間給自己。我很喜歡《菜根譚》,君子打坐為了面對雜念,那是種自省;懂得自省,才能更加認識自己。」

更多內容 請見37期style master雜誌

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
SEARCH
ABOUT

The Taiwan-based bi-monthly men’s lifestyle magazine featuring high-quality taste.

TOPICS